Bocas del Toro en Puerto Viejo! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van na0mrd - WaarBenJij.nu Bocas del Toro en Puerto Viejo! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van na0mrd - WaarBenJij.nu

Bocas del Toro en Puerto Viejo!

Blijf op de hoogte en volg

02 Juni 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Zooooo daar ben ik weer! Terug van een geweldige visa run naar Bocas del Toro in Panama.

Op 25 mei zijn we vertrokken naar San José. Ik was heel erg moe want ik ben de hele nacht op gebleven. Stom idee maar oke. We zijn met het openbaar vervoer naar San José gegaan, vertrokken op 05:15 en we waren om 11:00 aangekomen. We hebben een beetje door de stad gelopen en pizza gegeten. Ons hostel was erg goed en we hebben lekker geslapen en heerlijk genoten van een warme douche.
De dag erna werden we op gepikt om 06:30 door ons busje dat we hadden gereserveerd voordat we naar Costa Rica gingen.
Erg luxe, een minibusje helemaal voor ons zelf, dus heerlijk achterover kunnen liggen en kunnen genieten van het landschap. Het busje heeft ons afgezet in Puerto Viejo waar we in een ander busje moesten overstappen. Dit was iets minder luxe en was helemaal volgepropt met mensen en bagage. Dit busje heeft ons naar Sixaola gebracht, het stadje dat vlak aan de grens van Costa Rica en Panama ligt. Hier door de douane gegaan en om in Panama te komen moet je over een hele krakkemikkige brug lopen, waar de helft van de tredes uit zijn.
Eenmaal aan de overkant nog een keer door de Panamese douane. Alles is soepel verlopen en aan de andere kant van de grens stond het volgende busje al weer te wachten dat ons naar de boten bracht. Hier hebben we de boot genomen naar Bocas.

We waren rond 18:00 in Bocas. Eerst wat rondgelopen en genoten van 2 heerlijke piña coladas samen met Laura, die al een dag voor ons hier was. Daarna een super goeie pizza Calzone gegeten mmhh, dat was lang geleden. De dag erna hebben we de boottaxi genomen naar Red Frog Beach, een prachtig wit strand met blauwe zee. De zee was erg ruw dus we hebben besloten om te gaan snorkelen in de haven waar de zee wat rustiger was. In de avond heb ik mijn pré birthday party gevierd met Laura. Lindy was al vroeg gaan slapen dus Laura en ik zijn met zijn tweetjes naar de bar gegaan. Het was erg gezellig.

Op 28/5 mijn verjaardag ben ik op een snorkeltour geweest. Het begon al erg goed en we hebben vanuit de boot zeker 4 of 5 dolfijnen gezien. Ze waren echt heel dichtbij! Daarna zijn we naar het National Parque of Bastimentos gegaan. Een prachtig eiland! En ten slotte gesnorkeld tussen prachtige visjes en koralen.

Op 29/5 ben ik gaan duiken. Het was mijn eerste duik maar het ging super! Helemaal geweldig! De dag erna zijn we vertrokken naar Puerto Viejo (Costa Rica). Er waren handige shuttle services dus in principe hoefde je niks te regelen en zorgden hun dat je van Bocas naar Puero kwam. Handig! Rond 11:00 waren we in PV. We hadden nog geen hostel dus we zijn het eerste beste hostel dat we tegenkwamen ingelopen en die hebben we genomen. Daarna hebben we onze kleren laten wassen door een vrouwtje die dat voor n paar dollar deed. HEEEEERLIJK! Ze roken zo fris en fruitig.

De dag erna zijn we naar het Jaguar Rescue Centre geweest ene paar km verderop. Echt heel erg leuk! Het is geen dierentuin en ze proberen alle dieren terug te krijgen in de natuur. Fantastisch werk dus. Hier een paar mooie dieren gezien zoals Ocelot en Sloths. Heel geweldig. Ook hadden ze een paar wees howler monkeys en een wees spider monkey. Hier mochten we bij komen en als de apen besloten naar je toe te komen dan konden we ze gewoon laten. Zo eindigde ik met het kleine slingeraapje en 2 howler monkeys op mijn schouder. Fantastische ervaring. In de avond hebbenw e nog een vriend van het station ontmoet in PV. Heel toevallig dat hij ook daar was.

Sinds gister zijn we weer terug op cano palma. Na een lange dag reizen en weer geen slaap de nacht van te voren kwamen we rond 2 uur smiddags aan. Gelijk meetings en geen kans om te slapen. 'S avonds night patrol van 20:00 tot 02:00 Ik was helemaaaal kapot!

Vandaag even goed bijkomen en vanavond weer lekker lopen.

Tot snel allemaal! Nog maar 4 weekjes voordat ik weer thuis ben.

XXXXXXX
t

  • 02 Juni 2014 - 21:37

    Bwrenniej:

    Hey muppie, je verslag nu voor een 2e keer op t gemak doorgelezen;) Wat n trip zeg! Erg vermoeiend voor die paar dagen lijkt me. Fijn dat je je verjaardag toch lekker gevierd hebt. Ik verheug me op je thuiskomst!! Ik mis je toch wel erg hoor; vooral als ik je dan weer, zosls vandaag, even op de skype zie! *dunne gespierde bruine muis* haha. Succes en veel plezier nog met de beachwalks hoop dat je nog veel turtles gaat zien! Hoop stiekem zo'n kleintjes die naar de zee rennen....


    Lieve zus, take care! Hou van je en tot snel! xxx

  • 02 Juni 2014 - 22:02

    Tonia:

    Hoi Naomi wat een mooie verslag . Ik heb het met veel plezier gelezen vond het erg leuk om te lezen .
    Geweldig al die mooie foto,s.
    Als je weer in Berg bent gaan we je eens lekker verwennen met een surprise
    .tot snel weer xxxxx grooetjes van mam en pap voorzichting zijn he .

  • 03 Juni 2014 - 10:57

    Kelly (Kiwi):

    Hoi Naomi, wat een sjiek verslag! En leuk dat de apen op je af kwamen hihi. Ik zei al tegen Brenda, Naomi zal wel helemaal gespierd zijn als ze terug is! Hoop dat je nog veel turtles te zien krijgt! Geniet er nog van xxx van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tortuguero

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 3220

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Costa Rica!

Landen bezocht: