De eerste 48 uur - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van na0mrd - WaarBenJij.nu De eerste 48 uur - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van na0mrd - WaarBenJij.nu

De eerste 48 uur

Door: Naomi

06 Maart 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Hola!

Dinsdag 4 maart, inmiddels al weer 2 dagen geleden, zijn we vertrokken naar Costa Rica en ongeveer twee uur geleden zijn we dan eindelijk aangekomen op onze eindbestemming, Cano Palma Biological Station!
De reis duurde lang, alleen al om in Costa Rica te komen waren we 20 uur bezig. Gister avond (Costa Ricaanse tijd = -7 uur) zijn we geland in San José. De vlucht was goed verlopen, we hebben bij alle vluchten meer dan genoeg ruimte gehad aangezien we steeds langs de nood uitgang zaten. In de langste vlucht, van London naar Miami, had ik zelfs achter me niemand zitten en naast me ook niet.. dus lekker languit met de benen en de stoel achteruit geklapt!
Nadat we aankwamen in San José zijn we gelijk in de taxi gestapt naar het hotel. Hier kwamen we rond half 12 aan, we zijn meteen gaan slapen want we waren dood moe.. Helaas had ik toch wel wat last van het tijdsverschil, dus ondanks alle slaaptekort lag ik om 3 uur alweer klaar wakker.
Na het ontbijt zijn we begonnen aan onze verdere reis naar het station. We moesten via Cariari naar La Pavona en daar met de boot verder. Schijnbaar zijn er twee Cariari's in Costa Rica, waardoor we mede door de taalbariere op de verkeerde plek zijn beland. Een zeer vriendelijke taxichaffeur heeft ons verder geholpen en uiteindelijk zijn we netjes in Cariari beland. Hier moesten we 3 uur wachten op de bus naar La Pavona. Na nog dik 2 uur in de bus gezeten te hebben kwamen we dan eindelijk aan in La Pavona waarna we direct met de boot verder konden naar San Fransico en hier werden opgehaald door mensen van hier. Het ging allemaal erg snel.
We slapen hier echt midden in het oerwoud, in een 'boomhut' (een hutje gebouwd van hout). Geen ramen, dus je hoort lekker de regenwoud geluiden.
Ik moet nog erg wennen, hopelijk gaat het snel. Morgen gaan we om 5 uur 's ochtends al beginnen met onze eerste werkdag, dus ik ga nu proberen toch wat te slapen. Foto's volgen nog!

Slaap lekker!
Xxxxxxx

• 06 Maart 2014 - 07:03

Annelieke:

Fijn dat je goed bent aangekomen! Wat een reis, en wat een enorm verschil met hier he..slapen in wen houten hut zonder ramen, wauw! Als je begint met werk en over je jetlag heen bent zal het vast snel wennen allemaal! Gelukkig heb je wel internet :) veel succes met de eerste werk'dag' en geniet van al dat moois daar!! Liefs

• 06 Maart 2014 - 08:16

Peter:

Ik ben blij dat je goed bent aangekomen in Tortuguero. Door het tijdverschil leek er hier bij ons geen einde te komen aan je eerste dag. We hadden al een nacht geslapen toen was jij nog onderweg.
    Het wennen zal vast wel snel gaan. Geniet van de mooie Costa ricaanse omgeving en we kijken uit naar de eerste foto's. We zijn super trots op je. Heel veel succes met je stage.
    Groetjes Pap

• 06 Maart 2014 - 08:23

Kim:

Heey muppie,

Blij dat je goed daar bent, wat een trip! Aan die beesten en boomhut wen je wel. Bn benieuwd hoe het werken je bevalt, we verheugen ons op foto's:) doe voorzichtig en smeer je maar goed in. Geniet ervan. Succes met werken.

Dikke knuffel, kim en niels

• 06 Maart 2014 - 08:25

Bwrenniej En Co.:

Hoi zussie! Bohhh wat n reis was het! Je zult wel kapot zijn geweest! Ik hoop dat je ondanks de beesten goed hebt geslapen in je klamboe. Lig je nu alleen in die boomhut of...? Vind wel dat ze niet zo rekening houden met jullie jetlag! Maar 5 uur beginnen is hier uitslapen dud hopelijk valt het mee! En dan gwn vroeg naar bed. Hier hebben we weer een fijn ochtendritueeltje gehad. Benjamin had weer alles tot in zijn nek ondergepoept dus toen jij vanacht lag te slapen in je boomhut hebben we dr hier eentje gesopt. Ik hoop dat je snel wat went, maar denk dat het wel een weekje duurt;) Morgen (dalijk) naar het strand! Ik ben benieuwd hoe je eerste dag gaat zijn en hoe het er daar uit ziet! Muisje succes vandaag! Ik denk vaak aan je:D Liefs en doe voorzichtig Dikke knuffelsss ook van Ruben en Benjamin xxxx

• 06 Maart 2014 - 09:22

Kelly (Kiwi):

Hee Naomi,

De eerste reis zit er al op en je avontuur is begonnen! Spannend allemaal, we hopen dat je een super ervaring krijgt in ieder geval. Hopelijk heb je een sjieke eerste werkdag! Geniet ervan en ik ga al je verhalen lezen :)

Groetjes van Martijn, Kelly, baby en Lilo

• 06 Maart 2014 - 09:23

Tonia:

Hoi Naomi eindelijk daar lange reis . maar we zijn erg blij dat je goed bent aan gekomen . Geniet maar van de mooie natuur daar we zijn erg trots op je heeeel veel kusjes van mam

• 06 Maart 2014 - 09:41

Laura:

Hi,

Fijn dat je goed aangekomen bent :) geniet van de unieke ervaring :) hoop dat je snel over je jetlag heen bent en went aan je nieuwe stekje :)

Liefs van ons drietjes

• 06 Maart 2014 - 13:24

Josephine :

Gelukkig ben je veilig aangekomen!
    Hopelijk ben je goed uitgerust voordat je moet beginnen.
    Wel sjiek zo een boomhut!! Maak ma mooie foto's
    Kusjes veel plezier xxxx

• 06 Maart 2014 - 20:35

Hugon En Patty:

Lieve Naomi , heel veel plezier en succes gewenst met deze enorme uitdaging . We zullen je verslagen opde voet volgen en we zien uit naar de eerste foto's .
    geniet er met volle teugen van , voor dat je het weet lig je weer in je eigen bed en denk je terug aan je boomhut . Wees wel voorzichtig met de nono's .

Groetjes van ons en allen uit Borgharen .