Night Patrols - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van na0mrd - WaarBenJij.nu Night Patrols - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van na0mrd - WaarBenJij.nu

Night Patrols

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2014 | Costa Rica, Tortuguero

Heey allemaal,

Inmiddels al weer n week geleden sinds het laatste verslag. Hier gaat alles z'n gangetje.
Ik heb inmiddels mijn eerste 2 night patrols achter de rug. Helaas geen schildpadden gezien..
De nacht voor mijn eerste patrol is wel de eerste green turtle komen nesten! Het seizoen is nog maar net begonnen dus nog even afwachten en dan zullen we vast en zeker genoeg leatherback's en green turtles gaan zien!
Gister heb ik de turtle test gedaan. Dit is een test die je moet halen om op patrol's te mogen en als je 95% goed hebt, dan mag je zelf patrol leader worden, d.w.z. dat je met n groep vrijwilligers of stagiares het strand op gaat voor de night patrol en morning census en jij dus de 'leider' bent van dit groepje. De test ging erg goed, dus hopelijk heb ik de 95% gehaald!

Verder heb ik hier niet veel meer meegemaakt. De afgelopen week zijn hier heel veel mensen ziek geweest en nog steeds. Er heerst n soort van buikgriep hier door de hele regio. Ik heb gelukkig nergens last van, maar omdat heel veel mensen weg vallen blijft er vaak maar 1 team over voor de night patrols, waardoor je extra veel moet lopen..
En om het allemaal nog wat leuker te maken, ging de waterpomp 2 dagen geleden ook nog kapot! De echte jungle ervaring!

Geen douche, geen wc's doorspoelen en geen handen wassen.. en dat terwijl de hygiëne maatregelen extra werden aangescherpt i.v.m. de ziekte die hier heerst. Gelukkig zijn er gelijk de dag erna mensen gekomen om dit te maken. Drink water hadden we gelukkig wel in tonnen.
Inmiddels werkt het water weer! En... we hebben nu een andere bron waardoor we eindelijk water hebben zonder kilo's ijzer erin! Dat betekend geen oranje kleren en geen oranje handdoek meer na het douchen! (Alles werd oranje van het ijzer).

Xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Maart 2014 - 21:16

    Bwrenniej En Co.:

    Hey muizel,

    Leuk verslagje weer. Natuurlijk geen nieuwe info wat ik nog niet wist haha. Ik hoop ook dat je de 95% hebt gehaald. Wel sjiek als je leider bent. Hoe gaat het trouwens met je spaans? Ik ben erg blij dat je niet ziek bent en hopelijk blijft dit nog zo!:D Bikkel die je bent!! Succes met vooral de nightpatrols hopelijk zijn de anderen ook gauw weer beter, waardoor je het ietsss minder zwaar hebt. En het is natuurlijk erg vervelend voor die mensen natuurlijk. Leuk dat we kunnen skypen! Je ziet.... ik neem je rol in Berg wel afentoe over, hebben pap en mam het ook niet zo zwaar;)

    Veel liefs en nogmaals good luck! Ongelofelijk wat voor dieren je nu al gezien hebt in deze korte tijd:) Geniet ervan. Dikke knuffels vanuit Limburg xxxxxxxxxx

  • 15 Maart 2014 - 23:38

    Kim:

    Hey zusje,

    Die 95% zal je zeker gehaald hebben. Vind t fijn dat het je daar goed bevalt.
    Super sjiek van alle dieren die je al gespot hebt! Bn trots op je, je bent een harde werker!
    Hoop ook dat de andere snel beter zijn, zodat je wat meer rust krijgt.
    Ik verheug me op je volgende fotos en verslag.
    Hoop dat we snel kunnen skypen.
    Blij dat je weer water hebt en dat t iets lekkerder is dan t andere, hopelijk blijft dit ook zo. hihi. Heel veel plezier en succes nog! Je kunt t.

    Dikke poen en knuffel xxxxxxxxx

  • 18 Maart 2014 - 14:30

    Peter:

    Hoi Naomi,

    Hopelijk zijn de zieken weer aan de betere hand en wordt jezelf niet getroffen door die builgriep.
    Met zoveel night patrols zal het wel niet mee vallen om ook nog overdag en met die warmte te moeten gaan slapen.
    Het klinkt wel heel erg spannend, normaal kijk ik altijd met veel bewondering naar National Geographic
    en nu doet mijn eigen Naomi mee aan zo'n avontuur en dit voelt toch wel effe wat anders aan.
    Probeer maar veel te genieten van de mooie natuur en momenten daar in Costa rica, voor je het weer is het weer voorbij.

    Groetjes, Pap Xxxx






  • 18 Maart 2014 - 17:27

    Kelly (Kiwi):

    Hee Naomi,

    Ook ik hoop dat je de 95% hebt gehaald! En nu is het wachten op de turtles hihi. Ik ga zo meteen kijken naar de foto's op je facebook, ben benieuwd! Succes, en ik hoop dat onderhand weer iedereen beter is.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tortuguero

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 3235

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Costa Rica!

Landen bezocht: